Današnjom radionicom u dvorani Općine Orebić završen je niz od tri edukacijske radionice za udruge u organizaciji Općine Orebić, a s ciljem omogućavanja što jednostavnijeg usklađenja udruga sa zakonskim normama, te samim tim i kvalitetnijeg apliciranja na aktualni natječaj za dodjelu financijskih sredstava udrugama Općine Orebić.
Današnjoj radionici s temom zakonskih okvira djelovanja udruga nazočili su predstavnici 12 udruga s područja Općine, a prvi dojam je da su se ukupno u radionice uključili predstavnici dvadesetak od ukupno sedamdesetak udruga koje djeluju na području Općine. Ovu, kao i prethodne dvije radionice, vodila je ispred Općine Orebić Marija Roglić.
Zbog neredovitosti polaznika – i današnja je radionica uključivala kratak opis postupka prijave na natječaj za dodjelu financijskih sredstava, kao i minimalne pravne zahtjeve koje udruge trebaju zadovoljiti žele li se natjecati, danas za sredstva općinskog proračuna, ali u budućnosti i za sredstva Županije, različitih ministarstava i zaklada, te sredstva iz fondova EU. Dodatno su pojašnjene financijsko – računovodstvene norme koje udruga treba ispunjavati, pa je obzirom na zahtjevnost vođenja poslovnih knjiga – posebno za udruge osnovane nakon 2009., te one s većim prihodima – utvrđena potreba za angažmanom računovođe ili računovodstvenog servisa koji bi uz naknadu primjerenu obujmu poslovanja udruga bio na raspolaganju ili za redovito vođenje poslovnih knjiga, ili barerm za stalnu savjetodavnu ulogu. Naglašeno je kako je potreba za donekle specijaliziranim servisom ili djelatnikom posebno naglašena zbog različite primjene zakonskih propisa kod djelovanja neprofitnih organizacija od one u kojoj se nalaze tipični poslovni subjekti – poduzeća i obrtnici. Kako je i na jučer održanoj sjednici Općinskog vijeća spomenuta inicijativa na tom tragu, očekujemo da čelni ljudi udruga s našeg terena, uz pomoć Općine Orebić potraže adekvatno rješenje već početkom iduće godine.
Vrijednost provedenih edukacija neupitna je, jer osim što pomažu udrugama s područja općine urediti svoje poslovanje, te participirati na natječaju – pokazale su se i kao lijep način da se čelni ljudi udruga okupe na jednom mjestu u broju većem od dva – te kroz razmjenu iskustava i znanja dođu do kvalitetnih ideja i rješenja za svoje udruge i projekte, te eventualno pokrenu različite zajedničke inicijative.