11. veljače obilježava se Dan europskog broja 112.
U državama Europske unije broj 112 koristi se od 29. srpnja 1991. odlukom Vijeća Europskih zajednica. U Hrvatskoj se ovaj jedinstveni europski broj 112 za hitne službe koristi već 13 godina, točnije od 11. veljače 2005. godine. Županijski centri 112 zaprimaju pozive upućene na jedinstveni europski broj neprekidno, te djeluju kao jedinstveni operativno-komunikacijski centar za sve vrste hitnih situacija. U 2018. godini na razini Republike Hrvatske zaprimljeno je 1.487.042 poziva na taj broj, od kojih je 61,3% bilo namjenski, 38,3% nenamjenski i 0,4% zlonamjernih poziva.
Navodimo nekoliko značajki i prednosti broja i Sustava 112 kako za građane i turiste tako i za sve hitne službe:
- Broj 112 građanima i turistima dostupan je 24 sata dnevno, a pozivi su besplatni sa svih javnih telefonskih govornica, mobilnih ili fiksnih telefonskih priključaka
- Pozivatelj ne mora poznavati telefonske brojeve hitnih službi te njihove teritorijalne i strukovne nadležnosti, što je posebno značajno za turiste ili pozivatelje u stresnim okolnostima
- Pozivom na broj 112 može se dobiti bilo koje hitne službe: policije, vatrogasaca, hitne medicinske pomoći, gorske službe spašavanja, službe traganja i spašavanja na moru, inspekcijske ili komunalne službe te udruga građana koji su svojim aktivnostima i sposobnostima vezane za sustav civilne zaštite, kao što su lovci ili ronioci
- Sustav 112 omogućava lociranje pozivatelja na broj 112 te može pružiti mogućnost sporazumijevanja s pozivateljem na stranom jeziku
- Pozivom na broj 112 štedi se vrijeme jer pozivatelj jednim pozivom praktički paralelno alarmira nekoliko službi, odnosno operater na broju 112 nakon dojave hitnog slučaja alarmira i komunikacijski koordinira sve hitne i druge nadležne službe u određenoj situaciji
I na kraju ovoga teksta svim djelatnicima hitnih službi čestitamo njihov dan!