Na vrhu ulice Hrvatske mladeži u Orebiću postavljen je, pomalo nelogično, znak zabrane prometa za mopede i bicikle. Znači li to da je Orebić dobio autocestu? Koliko sam do sada imao prilike vidjeti, mještani i gosti ne čine se impresionirani, te prometuju unatoč zabrani.
Danas sam na vrhu ulice Hrvatske mladeži u Orebiću primijetio znak B17 – koji ozačava cestu ili dio ceste na kojoj je zabranjen promet mopedima i biciklima. U kraćem razgovoru neslužbeno sam informiran kako znak tamo stoji već nekoliko dana. Nisam ga primijetio ni ja, a očito ni velik broj mještana koji i dalje prometuju rečenom ulicom.
Iz vlastitog vozačkog iskustva, čini mi se da sam sličan znak viđao isključivo na autocestama, poluautocestama i sličnim prometnicama, gdje je ograničena brzina kretanja bicikala i mopeda problem. Nikad u naseljenom mjestu. Također je zanimljiv i paradoks da je ovaj znak koji zabranjuje promet u oba smjera, postavljen samo na ulazu u ulicu s ulice Bana jelačića.
Čini se kako je znak postavljen kako bi se mještane i goste na dva kotača maknulo iz ove uske ulice, gdje dolaze u nesporazume s pješacima, te očito smetaju vlasnicima kuća i njihovim gostima. Vjerojatno su zadnje spomenuti upravo i razlog zašto ulica nije jednostavno pretvorena u pješačku zonu – već je promet automobilima i dalje dopušten.
Zanimljiva je i činjenica da je promet dopušten i motociklima, pa ako Vaš ljubimac spada u rečenu kategoriju (preko 50 ccm), slobodni ste i dalje prometovati spomenutom ulicom.
I dok nekako mogu razumjeti želju za smanjenjem prometa motociklima – slanje biciklista na zaobilaženje od preko 1 km je u najmanju ruku smiješno i nepotrebno. Također, i promet mopedima je usmjeren na dionicu ceste u trajektnoj luci na kojem često nastaju zastoji i po nekoliko desetaka minuta.
Lijepo je imati kuću u centru mjesta, u blizini mora i trajektne luke. Ali takva lijepa pozicija također nezaobilazno nosi i neke negativne strane. Otkud ideja da se one jednostavno mogu izbrisati dekretom nauštrb ostalih mještana i gostiju Orebića? Ne bi li na sličan način puno drugih građana moglo zahtijevati promjenu režima pred vlastitom kućom, ne mareći za činjenicu da ta prometnica služi i drugima?
Zaista ne znam tko je znak postavio i na čiji zahtjev, ali kao motorista i biciklista – dajem palac dolje – uvažavajući da postoje i suprotna mišljenja. Raduje me jedino što sam vlasnik motocikla preko 50ccm, te automobila za koji ulica Hrvatske mladeži nije slijepa ulica – te ću istom i dalje veselo prometovati.