Nakon što je jučer predsjednik Otočnog sabora Denis Barić izjavio da brodske i brzobrodske linije poskupljuju od od 40 do čak 173 posto, reagirala je Agencija za obalni linijski promet. Što je zapravo istina i koliko poskupljuje plovidba?
Jučer je na konferenciji za tisak održanoj u Zadru predsjednik Otočnog sabora Denis Barić upozorio je kako se od prvog lipnja očekuje poskupljenje brodskih karata od 40 do čak 173 posto za redovne putnike, dok otočane očekuje poskupljenje od oko 20%:
“Smatramo da se ovim poskupljenjem pokušava naše otoke pretvoriti u rezervate i karte pod ovim cijenama koje namjeravaju dignuti napraviti kao ulaznice u rezervate da se vidi kako se to tamo živi. Kako može osoba koja je podrijetlom s otoka ići sa svojom obitelji na otok i održavati svoju djedovinu. Ovo je još jedan način pored poreza na nekretnine da se ljude natjera da prodaju svoju djedovinu, jer je neće moći ne samo održavati, već je neće moći ni posjećivati.”
Danas je priopćenjem reagirala Agencija za obalni linijski promet:
“Točno je da je predloženo da se od 15. lipnja 2013. godine na brzobrodskim linijama uvedu nove tarife, no konačna odluka o povećanju cijena donijet će se nakon konzultacija s Ministarstvom pomorstva, prometa i infrastrukture i brodarima koji održavaju brzobrodske linije. Ako dođe do poskupljenja ono će za otočane, dakle za osobe stalno nastanjene na hrvatskim otocima, biti minimalno. Točnije radi se o nekoliko kuna.
Tako bi, primjerice, putna karta od Splita do Lastova sa 27 poskupila na 30 kuna, od Splita do Rogača sa 16.50 na 18 kuna, između Šibenika i Žirja sa 11 na 12 kuna, a između Zadra i Silbe sa 16 na 18 kuna. Na nekim linijama, kao što su Zadar-Sali i Dubrovnik-Sobra, korekcija cijena za otočane nije predložena.”
Prijedlog povećanja cijena karata agencija pravda potrebom za međusobnim usklađivanjem cijena, ispravljanjem nelogičnosti i otklanjanjem zatečenih odstupanja među njima. Stoga je, kažu planirano prosječno povećanje cijena od 26,87% u izvansezonskom i 50,33% u sezonskom razdoblju, pri čemu bi cijene povlaštenih karata koje koriste otočani bile prosječno povećane 11,59%.
Što to zapravo znači za našu prometno odsječenu regiju i kolika će biti cijena putnih karata na linijama Ploče – Trpanj, Orebić – Dominče (ne bi se trebale mijenjati) i Split – Korčula? U ovom trenutku ne znamo – ali već smo zatražili informacije od nadležnih, te ćemo ih kada ih dobijemo objaviti na portalu.