Jadran sada povezuje dvije razdvojene obale Europske unije

Foto: Marija Antunović

Umjesto ‘Vladimira Nazora’, na liniji Ploče – Trpanj sada plovi Jadrolinijin trajekt ‘Jadran’. Iako je kapacitetom od 1200 osoba i 138 vozila bitno olakšao povezivanje velikog dijela naše županije s matičnim kopnom – dade se naslutiti kako problem još uvijek nije u potpunosti riješen.

Na početku glavne špice turističke sezone postali smo dijelom Europske unije. Bili radosni ili žalosni zbog toga događaja – neporecivo je da je ta činjenica – kao i promjene koje iz nje proizilaze – dobar dio službi, tvrtki i javnosti zatekla neinformirane i nespremne. Tako smo svjedočili velikim gužvama i čekanju na trajektnoj liniji Ploče – Trpanj, koja je za dio kamionskog prometa postala jedini mogući, a za neke puno jednostavniji način putovanja iz južnog dijela naše županije u ostatak Hrvatske i EU – te obrnuto. 

Stoga smo sretni vidjeti kako su s malim zakašnjenjem na toj liniji angažirali puno veći i prikladniji trajekt ‘Jadran’. Kapacitetom od 1200 osoba i 138 vozila uspio je u velikom dijelu smanjiti čekanje na ukrcaj i učiniti trenutnu situaciju prometne izoliranisti ponešto podnošljivijom. ‘Jadran’ inače plovi po istom redu plovidbe po kojem je prije plovio ‘Vladimir Nazor’ kojeg je zamijenio.

Međutim, kako neslužbeno doznajemo, još uvijek u pojedinim terminima dio kamiona ostaje na rivi čekati slijedeći ukrcaj, a ostaje i već komentirani problem prijevoza žive stoke, sa sanitarnim, higijenskim i ne baš mirisnim problemima koje potencijalno donosi. U problemima su, kako čujemo, i tvrtke koje ovise o prijevozu opasnih tereta – poglavito INA, koja nije na vrijeme pripremila sve potrebno kako bi cisterne s gorivom mogle preko Neuma u naš kraj. Ina je problemu doskočila angažiranjem privatnog trajekta koji povremeno prevozi gorivo i slične opasne terete. Unatoč tome, doznajemo, i na Pelješcu i drugdje u županiji opskrba pojedinim vrstama goriva nije u potpunosti normalizirana.

Ako smijem, prije svega kao stanovnik ovog kraja, koji gotovo u potpunosti ovisi o turizmu, komentirati – rekao bih da je prava šteta što linija Ploče – Trpanj nije ‘pojačana’ i u frekvenciji isplovljavanja, možda i s posebnim režimom za manja vozila i putnike još jednim trajektom. Ali, kao narod koji je navikao trpiti – pozdravljamo i ovu promjenu trajekta kao minimalnu nužnu promjenu na bolje.

Zanimljivosti radi – dodajmo kako je trajekt ‘Jadran’, kao 51. brod Jadrolinije izgrađen u splitskom Brodosplitu, te pušten u promet 29. svibnja 2010. – prvotno namijenjen održavanju prometa na liniji Split – Stari grad.

Komentiraj sa Facebook-om | Morate biti prijavljeni na Facebook u web pregledniku