‘Bilan’ kupio Lovor i Tamaris. Općina Orebić preuzima pomorski prijevoz na Korčulu?

Foto: Ivica Dajak | orebic.com.hr - arhiva

Na jutros održanoj javnoj dražbi u sklopu stečajnog postupka korčulanske ‘Mediteranske plovidbe’, orebićko komunalno trgovačko društvo ‘Bilan’ postalo je novi vlasnik brodova “Tamaris” i “Lovor”.

Iako Orebićani brodice dobro poznaju, evo i tehničkih detalja ove akvizicije:

TAMARIS

godina gradnje 1989. u Brodogradilištu Inkobrod u Korčuli, materijal gradnje: čelik, dužine 24,40 metara, širine 5,80 metara i visine 2,90 metara, motori FAMOS 2×162 kw,

LOVOR

godina gradnje 1989. u Brodogradilištu Inkobrod u Korčuli, materijal gradnje: čelik, dužine 24,40 metara, širine 5,80 metara i visine 2,90 metara, motori CUMINIS NT 855 2×189 kw,

KTD Bilan, u vlasništvu Općine Orebić kao najbolji ponuđač na javnom nadmetanju na Trgovačkom sudu kupio je danas za 2.550.000 kn brodove “Tamaris” i “Lovor” korčulanske Mediteranske plovidbe d.d. u stečaju.

Inače, ovo je već sedmo javno nadmetanje za ova dva broda, posljednja u floti ‘Mediteranske’, koji se prodaju već dvije godine, kada je početna tražena cijena bila gotovo četiri milijuna kuna. Današnja dražba otvorena je cijenom od 2.160.000 kn, a uz Općinu Orebić odnosno KTD Bilan, zainteresirani su bili i ponuđači s područja Podgore i Omiša. 

Upravo zbog mogućnosti da brodovi odu iz Pelješkog kanala, što bi potencijalno moglo dovesti do bitno lošijeg rješenja na ovoj liniji, ili čak do potpunog prestanka prometovanja, u Općini Orebić odlučili su se na ovakav potez. U uredu načelnika Općine Orebić kažu kako nisu željeli prepustiti slučaju sudbinu ove linije, na kojoj iz Orebića svakodnevno plovi 89 učenika, a veliku potrebu za njom imaju i ostali stanovnici Orebića, jer su u Korčuli i Dom zdravlja i brojne državne institucije. Obzirom da druge jedinice lokalne samouprave nisu bile zainteresirane za zajedničku investiciju u održavanje brodova na ovoj liniji, te su se u Orebiću, kojem je ova linija i najvažnija, odvažili na ovu investiciju. 

Orebićki KTD Bilan će uz brodove preuzeti i koncesiju, te dugoročno nastaviti održavati postojeću brodsku liniju. Postojeća koncesija traje do 2016.g., a tijekom 2015. još uvijek će biti subvencionirana od strane države, dok se u Općini nadaju kako će se subvencija nastaviti i ubuduće. Vjeruju i kako će, iako linija u zimskom razdoblju posluje negativno, dobrim poslovanjem u sezoni uz adekvatnu organizaciju, učiniti ovaj budući segment ‘Bilanova’ poslovanja rentabilnim.

Linija nastavlja prometovati kao i do sada, a do okončanja postupka primopredaje koji će se odviti krajem godine i dalje će ju održavati ‘Mediteranska’, dok će se u međuvremenu definirati način kako će točno ‘Bilanova’ flota raditi u budućnosti.

 

Komentiraj sa Facebook-om | Morate biti prijavljeni na Facebook u web pregledniku