Ispiši ovu stranicu
Petak, 05 Srpanj 2013 14:19

Jadran sada povezuje dvije razdvojene obale Europske unije

Napisao 
Trajekt Jadran privezan u Trpnju čeka na ukrcaj Trajekt Jadran privezan u Trpnju čeka na ukrcaj Foto: Marija Antunović

Umjesto 'Vladimira Nazora', na liniji Ploče - Trpanj sada plovi Jadrolinijin trajekt 'Jadran'. Iako je kapacitetom od 1200 osoba i 138 vozila bitno olakšao povezivanje velikog dijela naše županije s matičnim kopnom - dade se naslutiti kako problem još uvijek nije u potpunosti riješen.

Na početku glavne špice turističke sezone postali smo dijelom Europske unije. Bili radosni ili žalosni zbog toga događaja - neporecivo je da je ta činjenica - kao i promjene koje iz nje proizilaze - dobar dio službi, tvrtki i javnosti zatekla neinformirane i nespremne. Tako smo svjedočili velikim gužvama i čekanju na trajektnoj liniji Ploče - Trpanj, koja je za dio kamionskog prometa postala jedini mogući, a za neke puno jednostavniji način putovanja iz južnog dijela naše županije u ostatak Hrvatske i EU - te obrnuto. 

Stoga smo sretni vidjeti kako su s malim zakašnjenjem na toj liniji angažirali puno veći i prikladniji trajekt 'Jadran'. Kapacitetom od 1200 osoba i 138 vozila uspio je u velikom dijelu smanjiti čekanje na ukrcaj i učiniti trenutnu situaciju prometne izoliranisti ponešto podnošljivijom. 'Jadran' inače plovi po istom redu plovidbe po kojem je prije plovio 'Vladimir Nazor' kojeg je zamijenio.

Međutim, kako neslužbeno doznajemo, još uvijek u pojedinim terminima dio kamiona ostaje na rivi čekati slijedeći ukrcaj, a ostaje i već komentirani problem prijevoza žive stoke, sa sanitarnim, higijenskim i ne baš mirisnim problemima koje potencijalno donosi. U problemima su, kako čujemo, i tvrtke koje ovise o prijevozu opasnih tereta - poglavito INA, koja nije na vrijeme pripremila sve potrebno kako bi cisterne s gorivom mogle preko Neuma u naš kraj. Ina je problemu doskočila angažiranjem privatnog trajekta koji povremeno prevozi gorivo i slične opasne terete. Unatoč tome, doznajemo, i na Pelješcu i drugdje u županiji opskrba pojedinim vrstama goriva nije u potpunosti normalizirana.

Ako smijem, prije svega kao stanovnik ovog kraja, koji gotovo u potpunosti ovisi o turizmu, komentirati - rekao bih da je prava šteta što linija Ploče - Trpanj nije 'pojačana' i u frekvenciji isplovljavanja, možda i s posebnim režimom za manja vozila i putnike još jednim trajektom. Ali, kao narod koji je navikao trpiti - pozdravljamo i ovu promjenu trajekta kao minimalnu nužnu promjenu na bolje.

Zanimljivosti radi - dodajmo kako je trajekt 'Jadran', kao 51. brod Jadrolinije izgrađen u splitskom Brodosplitu, te pušten u promet 29. svibnja 2010. - prvotno namijenjen održavanju prometa na liniji Split - Stari grad.